Thai pesto, sült színes répa és hal magos bundában

Az egyik munkámból adódóan, sokszor kell olyan recepteket kitalálnom, ami nem tartalmaz húst, tehéntejből készült termékeket viszont halat és rengeteg zöldséget igen. Ilyenkor a fűszerekre, magokra, olajokra, ecetekre simán támaszkodhatunk, mert nagyon jól feldobja a zöldséges ételeket. Épp emiatt nagyon szeretek kb. mindenféle pestot, sok ízt, textúrát lehet belevinni a receptekbe. Ez a koriander pesto nem tartalmaz semmilyen sajtot, ezáltal hamis pestonak is hívhatjuk, de a nagyon friss, a kesudió miatt ropogós, sós de édeskés is egyben. 2 receptet hoztam még mellé aminek alapjául ez szolgált.

Kesudiós koriander pesto: egy csokor friss koriander zöldet vágjunk apróra és rakjuk egy mozsárba, majd jól zúzzuk össze (mártás állagúra ) 2 gerezd zúzott fokhagymával, 1 tk. frissen reszelt gyömbérrel, sóval, kb. 1 ek. durvára tört kesudióval és 1-2 dl olíva olajjal (attól függően, hogy milyen sűrűségűt szeretnénk).

Sült (színes) répa: melegítsük elő a sütőt 200 fokra. Én nagy zöldséget kaptam, így fejenként elég egy db belőle, de ha kicsihez jutunk hozzá akkor 3-4 db felel meg egy adagnak. A répát feldaraboltam hasábokra, só+ olívaolaj keverékkel bekentem és beraktam a sütőbe kb. 15-20 percre amíg aranybarna nem lett, de nem égett meg és roppanós maradt. Kis hűlés után a pestoval összeforgattam és a találásnál még friss leveleket is csipkedtem rá.

Hal magos bundában: bármilyen halat használhatunk, a lényeg, hogy filé legyen :) A képen afrikai harcsafilé van, sütés előtt. Az a lényeg, hogy bármilyen formára vághatjuk a szeleteket, vastagabbra, vékonyabbra teljesen ízléstől függ. Magkeverék: fontos, hogy az összes mag amit felhasználunk, már előpörkölt legyen, de ha nyers egy kicsit pirítsuk meg serpenyőben, hogy az olajok aromásabbá tegyék: 1 ek. napraforgómag, kb. 10-10 szem dió és mandula és 1 ek. kesudiót robotgépben aprítsunk nagyon apróra, adjunk hozzá 1 ek. dijoni mustárt, egy fél citrom levét, egy nagyon löttyintésnyi olivaolajat és ezt a masszát kenjük a halra. Tegyük egy tepsiben és kb. 180 fokon süssük 20 percig, attól függően, hogy mennyire átsütve fogyasztjuk :)