Pite,pite,pite

Édes vagy sós pite, szerintem bármilyen formában megállja a helyét. Desszertekben még csak a szedres pitét próbáltam, viszont ez a tészta alap sósan és édesen is elkészíthető. Természetesen teljeskiőrlésű,de csinálhatjuk fele sima lisztből is. A receptet egy átlagos piteformára írtam. Igazából bármivel készíthetjük, igazi hűtőürítős recept. A fenti képen 3 ötletet mutatok nektek.

Hozzávalók:

Tészta:

-10 dkg sima és 10 dkg teljeskiőrlésű tönkölybúza liszt (VAGY elkészíthetjük csak sima vagy csak teljeskiőrlésű lisztből is)

-10 dkg hideg vaj

-fél dl hideg víz

-só 

Töltelék:

-Tejszínes keverék: 1 tojás, 2 dl főzőtejszín, 1 dl tej, só, bors, 2 ek. reszelt sajt (pl. pecorino, trapista, gouda, parmezán), 1 gerezd reszelt fokhagyma, fűszerek (pl. szerecsendió, őrölt római vagy sima kömény)

-Zöldségek: brokkoli, borsó, spenót, csicseriborsó, stb..

-Húsfélék: füstölt sonka, bacon, csirkemell stb..

Elkészítés: elkészítjük a pitetésztát: a vajat elmorzsoljuk a lisztel, majd hozzáadjuk a vizet, ízesítjük, és egy omlós jellegű tésztát kell kapnunk, amit pihentetni kell 20-25 percig hűtőben letakarva (én egy sima zacskóba szoktam csak belerakni és úgy hűtő). Ha éppen úgy tartja kedvem egy kis reszelt parmezánt is szoktam a tésztába rakni. Közben előmelegítjük a sütőt 150 fokra. A pitetésztát a pihenő idő után kinyújtjuk, úgy hogy befedje a formát, kb. 1 cm vastagságú lesz. Picit elő kell sütni, nem csak azért, hogy mindenképpen átsüljön, hanem mert fel fog hólyagosodni a teteje. 2 féle módon tehetjük ezt meg: vakon sütéssel (sütőpapirt teszünk a tepsibe a tésztára és megtöltjük valamilyen sütőbab félével vagy rizzsel és így tesszük be a sütőbe) vagy a legegyszerűbben, ahogy én is csinálom: villával picit megszurkálom a tészta tetejét. 10 perc elég is neki. Közben a tejszínes keverék hozzávalóit összekavarjuk és előkészítjük a zöldségeket, húsokat.                                                                         

Az én 3 kedvenc variációm: 

1. pirított bacon, spenót, zöldborsó, parmezán                                                                   

2. pirított bacon, brokkoli, aprított friss zöldfűszerek (menta, bazsalikon, petrezselyem), zöldborsó, parmezán     

3. pirított fekete erdei sonka, pirított kelbimbó, karamellizált hagyma, pecorino, rukkola.

Jó étvágyat!