Rozmaringos parmezán keksz és olasz paradicsomleves

Együtt a legjobb :D Sok parmezán keksz receptet olvastam már, de olyat kísérleteztem ki ami nekem a legjobb egészség szempontjából (persze csak ha a magas zsírtartalmat nem vesszük de attól meg nem kell félni :)  ).

Hozzávalók: 10 dkg sima és 10 dkg teljeskiőrlésű tönkölybúzaliszt, 10 dkg teavaj, 70 g reszelt parmezán, só, 1dl víz, ízlés szerint szárított vagy frissen aprított rozmaring (volt olyan, hogy tojást is raktam bele, nem igazán változtatott a kekszen :).

Elkészítés: nagyon egyszerű összeállítani: a liszteket "elmorzsoljuk" a szobahőmérsékletű vajjal, sóval és a parmezánsajttal. Hozzáadjuk a rozmaringot és a vizet: omlós tésztát kell hogy kapjunk. Berakjuk a hűtőbe min. 15 percre hogy jól összeáljon a vaj benne. Előmelegítjük a sütőt 190 fokra. A tésztát kinyújtjuk, óvatosan, mert nagyon törékeny és bármilyen formájú kekszet vágunk ki belőle. Érdemes fél cmnél vékonyabbra nyújtani, hogy ropogós legyen. Sütőben addig sütjük, amíg enyhe barnás színt nem kap, nem kell teljesen barnára sütni, mert a sajt ilyenkor már túlsűl benne :) 

A paradicsomlevest renegeteg módon elkészíthetjük, én nagyon egyszerűen szoktam, szerintem így a legintenzívebb. Az olasz konyha iránti szeretetem teljesen tükröződik benne, mert én a savanykás- reszeltsajtos változatot kedvelem egy jó nagy adag friss bazsalikommal :D Nagyon egyszerű: egy fél fej vöröshagymát olvaolajon elkezdünk pirítani, megy bele 2 gerezd fokhagyma, majd megsózzuk. Felöntjük 25dkg paradicsompürével, kb. 1 dl vízzel, egy csipet barnacukrot teszünk bele (ez nem egy trend, tényleg jól ellensúlyozza a paradicsom savanyúságát és előhozza az ízeket). Miután felforrt egy jó nagy adag durvára vágott bazsalikomot rakunk bele majd frissen reszelt parmezánsajttal tálaljuk. Én sokszor az előzőben leírt kekszet eszem hozzá :)