A legcsokisabb pekándiós keksz, juharsziruppal CSOKI NÉLKÜL

Én tényleg próbálok cukormentes életet élni, de ez néha nem megy. Azért jó beiktatni egy két alkalommal ilyen igazi finom falatokat (igazi alatt az összes allergén anyagot és cukrot értem :D ). Kicsit kétségbe estem amikor megsütöttem, mert legelőször dupla csokisat akartam (ilyenkor a tésztába is kerül étcsoki: olvasztva és kis darabokban is) de nem volt, így maradt az egyik kedvenc magfélém, a pekándió. Nem az olcsó kategóriás csonthéjas (bár szerintem egyik sem az), Észak- Amerikából származik. Azért is szeretem, mert a sima dióra allergiás vagyok és picit lágyabb ízű mint a normál verzió. De ennél a receptnél, ízre nem sokat adott hozzá, csak a textúráját tette érdekessé.

Rengeteg cookies videóban két fajta cukrot használnak, nekem viszont a barna cukorral vált be, mert ez sokkal gazdagabb ízvilágú, mint a fehér cukor, egy kis karamelles ízt ad. Ezt az alapanyagot nem ajánlatos elhagyni belőle, de ha az előbb említett pekán diót nem sikerül beszerezni a juharsziruppal egyetemben, akkor se maradt veszve semmi. Az egésznek egy titka van, amit ha nem csináluk meg 100%-an akkor úszott a ragacsos belső és ropogós külső: az elején a vajat és a cukrot, majd a tojást is, együtt olyan habosra kell felverni amennyire csak tudjuk!

Hozzávalók:

-2 bögre teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt

-2 bögre barna cukor

-1 bögre olvasztott vaj/ kókuszzsír (én felesbe csináltam)

-3/4 bögre magas kakaótartalmú kakaópor

-só

-kb. 2-3 ek. aprított pekán dió

-2 tk. juharszirup

-2 tk. vanília aroma

-2 tojás

-1 tk. sütőpor

-1 tk. szódabikarbóna.

Elkészítés: előmelegítjük a sütőt 200 fokra. A cukrot a vajjal, majd a tojásokkal jó habosra felverjük. Ezután igazából csak annyi dolgunk van, hogy az összes többi hozzávalót belerakjuk és jól elkeverjük. Kanállal kis gombócokat vagy félig lapos korongokat rakunk a sütőpapíros tepsire. Mi állítjuk be a nagyságot, úgy számoljunk, hogy ki fog lapulni és kb. a duplájára nő. Ezután addig sütjük, amíg szét nem terült, de figyeljünk, hogy ne égjen meg, mert nem kell, hogy teljesen szilárd legyen. Amúgy is, miután kihűlt, akkor lesz ropogós. Kb. 10-15 perc alatt készre sütjük.

Jó étvágyat!