Palacsintamuffin

Bár nem vagyok egy nagy palacsintás, évente párszor azért jól esik :D Általában a két hozzávalós banános palacsintát szoktam csinálni (pár poszttal lejjebb megtaláljátok) de most egy kis hagyományos ízre vágytam. Persze ez sem mondható hagyományosnak, mert én általában teljes kiőrlésű tönkölylisztet használok mindenhez. Ez a recept 10 perc alatt el is készül, mivel egy szilikonos muffin formában sütöttem meg, de egy tepsibe öntve is simán működik.

Mandulatejjel és folyékony édesítőszerrel készült (sajnos allergiás vagyok mindenféle xillit, eritrit alapú édesítőszerre, tudom ez nem egészséges de sajnos néha be kell vállalni :D ), de mutatom mit mivel tudtok helyettesíteni:

-mandulatej: bármilyen más növényi tej, de természetesen sima tehéntej is jó

- folyékony édesítőszer: 2-3 ek. barna vagy kókuszcukor, 3-4 ek. eritrit vagy xillit

-olvasztott vaj: kókuszzsír (margarint semmiképpen sem)

-őrölt tonkabab: picit felerősíti a mandulás ízt, de javasolni tudom még a fahéjat és a kardamomot is

- teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt: a sima változat (de így nem lesz annyira magas a rosttartalma, ami mondjuk egy reggelinél fontos), zabliszt (nekem elég karakteres íze van)

-áfonya: bármilyen bogyós gyümölcs de akár mangó, banán is

-tojás: akik valamilyen okból kifolyólag nem esznek tojást, javaslom, hogy próbálják ki a konzerv csicseriborsó levét :D totál hülyeségnek hangzik,de azt is fel lehet verni habbá, mint a tojás fehérjét. Én sem hittem el, de tényleg működik :D

Hozzávalók (6 db normál muffin formához): 1 tojás, 1 bögre mandulatej, 3/4 bögre t.k. tönkölyliszt, 2 tk. folyékony édesítőszer, 1 tk. vanilia aroma, 1 tk. sütőpor, 100 g áfonya, 3 ek. olvasztott vaj, 1 csipet frissen reszelt tonkabab.

Elkészítés: előmelegítjük a sütőt 200 fokra. A hozzávalókat egy tálban összekeverjük, kivéve az áfonyát, beleöntjük a formákba egyenletesen elosztva (vagy egy nagy tepsibe) és a végén szórjuk meg a gyümölccsel. Kb. 10 percig kell sütni, amíg át nem sül teljesen.

Jó étvágyat!